Pozycjonowanie

Oprócz popularnych form reklamy w internecie dla naszej strony takich jak mailing czy reklama banerowa ważnym elementem, który znacznie zwiększa prestiż i oglądalność strony jest proces pozycjonowania strony. .

Więcej...

Optymalizacja

Optymalizacja strony jest procesem, dzięki, któremu możemy ułatwić indeksację naszego serwisu w wyszukiwarce robotom. Proces optymalizacji polega na odpowiednim przystosowaniu strony do wymogów wyszukiwarki.

Więcej...

Rodzaje SEO

Pozycjonując swoją stronę w wyszukiwarkach musimy nauczyć się, ze istnieją dwa światy SEO podzielone na kolory. Są to czarny i biały. Wielu pozycjonerów odcina się od czarnych metod pozycjonowania chcąc zyskać nowych nieświadomych klientów, jednak tak naprawdę czarne SEO stosowane jest przez każdego.Po przeczytaniu poniższych zdań sami musimy zdecydować na który model pozycjonowania się zdecydujemy. Czy wybierzemy jeden czy drugi, czy może wypośrodkujemy nasze pozycjonowanie i będzie brać po kawałku z jednego i z drugiego sposobu pozycjonowania.

Black SEO to są metody pozycjonowania, które zazwyczaj kojarzą się ze spamem i masowymi działaniami. Zaspamowane przez boty fora internetowe i blogi autoapprove – jest to powszechnie powtykane zjawisko w sieci. Jednak, jeśli przyjrzeć się na przykład wytycznym od Google dla webmasterów możemy wywnioskować, że nawet nie szkodząc nikomu i dodając swoja stronę do wartościowych katalogów czy precli – używamy metod zakazanych – Black SEO. Ciężko czasem jest dostrzec granicę miedzy białym a czarnym pozycjonowaniem.

Białe SEO to natomiast etyczne pozycjonowanie polegające na przede wszystkim zdobywaniu użytkowników, którzy sami będą linkować nasza stronę, jeśli odnajdą na niej pomocną i wartościowa treść. Białe SEO to przede wszystkim optymalizacja, czyli stworzenie pliku robots.txt, przyjaznych linków, przyspieszenie czasu wczytywania strony itp.) strony oraz stworzenie jej przyjaznej użytkownikowi.Właśnie to można wyczytać z wytycznych Google dla webmasterów. Internauci jeśli zobaczą, ze nasza strona jest rzeczywiście dobra to sami dodadzą jej linki zwrotne w postaci wpisów na blogach, poleceń na Facebooku czy na forach internetowych. Jak to jest w praktyce - różnie. I nie ma się tutaj co oszukiwać, bo podstawowym pytaniem jest - jak internauta ma znaleźć naszą nie pozycjonowaną stronę pośród setek milionów innych stron i zacząć do niej linkować. To prawda, odpowiedzenie na to pytanie wydaje się trudne, żeby nie powiedzieć, ze nie możliwe.